Prikbord
(terug naar recent prikbord)

30/11/07
Zesdaagse
Op een heldere avond kan ik achter de boerderij de lampjes van de Zuidlarense Prins Bernard Hoeve zien. Binnenkort wordt dat extra interessant want van 11 tot 16 december wordt er een zesdaagse gehouden. Momenteel leggen timmerlieden de laatste hand aan de houten baan (190m lang, hij stond al in Milaan en gaat straks naar Bremen) en zal er getraind kunnen gaan worden. En dat zal nodig zijn want behalve ervaren profs komen er ook noordelijke amateur corifeen in actie. Die hebben iets minder ervaring op een doortrapper, en velen zijn momenteel druk met het 'regelen' van materiaal omdat ze geen baanfiets hebben. De wedstrijden van de amateurs zullen dus wel weer spectaculairder worden dan de show van de profs. Ik hoop wel dat de heren mijn spullen een beetje heel houden, want ze weten Kiel Windeweer goed te vinden. Adriaan Helmantel heeft zelfs een complete M-gineering fiets meegenomen ;)

22/11/07
grandbois
De eerst GrandBois banden zijn binnen. Om het geheugen even op te frissen: dit zijn dunne soepele banden die bedoeld zijn voor het snelle toerwerk. Zeg maar een snelle brede tube, maar dan een die je makkelijk kan plakken. Ze worden gemaakt door Panaracer in Japan, maar het is een product van I's Bicycle. De eerste indrukken:




4/10/07

Collega Dave Bohm (www.bohemianbicycles.com)verkoopt T-shirts:



23/10/07

Grote stappen, snel thuis?
blue crank
Net binnen, de eerste monsters en exclusief voor Nederland: gesmede aluminium cranks voor vierkante assen, met 110/76mm boutcirkel en in cranklengtes van 155 tot 200mm! Prijzen moet ik nog vaststellen, maar die worden zeker concurrerend ten opzichte van andere lange cranks. De cranks zijn er in allerlei kleurtjes, maar op termijn is gepolijst en blank geanodiseerd misschien verstandiger dan zwart, blauw, goud, roze, groen, etc. De cranks zijn ontworpen op stijfheid en heelhouden, ook bij 200mm + en doen dus niet aan loze ruimtes. De kortere modellen zijn daarmee wat overgedimensioneerd en dat vind je op de weegschaal terug. Als je een lichte crank zoekt moet je ergens anders wezen ;) De spider is met de crank meegesmeed, niet demontabel en dus blijvend kraakvrij. Het vierkant van de trapas is JIS norm, en de cranks zijn dus te combineren met trapassen van Shimano, Kinex, SKF, PhilWood etc. Oh, ja, tandemversies op maat komen er ook!

22/10/07
Bikemotion beurs
Als je niet 4 dagen lang hoeft te exposeren (dit jaar sloegen we maar eens over) is zo'n beurs een stuk minder vermoeiend. Was er wat nieuws? Na Eurobike had iedereen z'n kruit al verschoten dus nauwelijks. Hi-lite van de beurs waren voor mij de leren zadels van Gilles Berthoudt. Zullen wel een kapitaal gaan kosten want Berthoudt levert z'n spullen vooral aan vermogende Amerikanen, die ook met liefde de limited editions van Brooks aanschaffen. Verschil met Brooks: het leer is twee keer zo dik, dus konden de zadels wel weer eens ouderwets lang mee kunnen, wat voor de huidige Brooks wat te veel gevraagd is. En geen klinknagels maar RVS boutjes in messing ringen, die netjes om de hoek zijn geplaatst, zodat je er niet op hoeft te zitten!
berthoudt zadel

berthoud zadel

11/10/07
Te koop
op ebay biedt iemand z'n Strida aan (http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120170405931). De produktbeschrijving is zeker openhartig te noemen:

Possibly the worst folding bike in history; but that is just my opinion.

Here is a description of the bike:

  • It does not really Fold - it sort of splits in half (see picture) - and then is supposed to stand upright or be laid down. Laid down it represents a tripping hazard of uncomfortable proportions; standing up unless you immobilise the wheels using the brake loops on the handlebars (a design afterthought if ever I saw one).  A magnet holds it all together and is not very satisfactory being either too much or not enough and the bike is either impossible to unfold or comes unfolded at the wrong time
  • It is not convenient to carry - much is made of the ability to roll it along - do not be fooled it is akward piece of kit to lift and carry and even roll along; especially upstairs at stations etc.
  • You look a right dork riding one - the rear mounted position gives you the impression that you are on a penny farthing - Viscount Linley may have had a go at looking cool but the overall reaction is one of undisguised hilarity and mirth - and they are not laughing with you.
  • Not suitable for London - some seven inner tubes later I would conclude that the nature of the frame and tyre configuration is such that pinch flats are a way of life with this "bike" - this particular bike is supplied with a flat back tyre (sorry sick of changing them), but comes with spare inner tube and set of tyre spanners (if you weigh more than 80kg you will need them a lot). The bike has also been fitted with a stronger rear tyre supplied by Strida who appear to tacitly acknowledge that there is an issue. The tyre is the standard tyre used on a Brompton (strange that!) - however - you still get flats. If you weigh very little, only want to cycle a short distance on flat well repaired roads you will probably get away with it.
  • Design Defects/Product Recalls - for a bike that is supposed to be the pinnacle of design it has had two major structural issues in 12 months of ownership: first, the ball joint at the top of the A frame cracked and had to be replaced (an engineer admitted this had been an issue, although there was no formal recall) slightly off putting when the bike collapses while riding; secondly, there was a formal product recall (see website: www.strida.co.uk ) in relation to the steering pin that apparently could work loose. I have had both these items professionally replaced and the bike has been serviced.
  • Trendy but broadly useless Customer Service - lots of talk about customer service and focus, but not much action; after a year of constant issues I decided enough was enough and that I had given it my best shot but that bike was either a lemon or was just a design dud; after four weeks of delays and prevarications I was tartly informed that the would give me a 35% refund and I could pay for delivery and that the bike had "no frame issues" - well not since the last product recall in any event! After a bit of haggling this went up to 65% but I would have to pay for shipping. I felt that selling on Ebay would be more fun. Interestingly I have noted on my daily commute that three Strida's have come and gone in my 12 months of ownership and been replaced by something more suitable.
  • Other stuff you should know - the kevlar belt slips - this was particularly noticeable on the new bike (apprently factory tuned!) but was better after it was adjusted properly during its service; it comes with a couple of different colour mudguards (green and blue) - it also has the rubber muguard extension fitted (actually a "bribe" that came with the replacement steering pin!). It is not what you would call brilliantly clean, however it has been fully serviced. Funnily enough I will not ship it as I cannot think how to pack it and I would not waste my time so London purchasers or enthusiastic owners only please.
  • Specification - just over 12 months old - ridden about 5 miles a day during week; orange mud guards fitted (plus rubber extension); "performance kit" - folding handle bars and folding pedals, rear rack, new rear tyre (non-standard supplied by Strida), new steering pin, new ball joint, serviced by Velorution in London.  Flat back tyre following last pinch flat - new inner tube and tyre spanner supplied for free, plus pump (so that you can check pressures every time you ride it)
  • Oh My Dear you mean you are actually going to bid - if after all this you still think that you want one of these then I look forward to meeting you; I will give you a free go on a Brompton just so that you will realise what a huge error you have made and that notwithstanding the supposedly bargain basement price it is, indeed very hard to drive a bargain - well for any distance without getting a flat or possibly it falling to pieces. Please ensure that you have a helmet. For blokes please note that if you come to an abrupt stop your front bits will clonk the A frame quite hard - I have watering eyes to prove this.

There is plenty of praise and adulation for this supposed design masterpiece elsewhere; but you will not find any here.  Happy bidding...



7/09/07
realisme
"Why is your bike brown?"
"When I ordered it the framebuilder asked what colour I wanted it. I wanted a green bike, so I gave him a leaf that was the right shade. When I collected it, it was brown, and so was the leaf."


5/09/07

l'Eroica
In Friedrichshafen regende het, verderop in Toscane was het prachtig fietsweer. Een aan te bevelen rondje is daar het uitgezette parcours van l'Eroica. Die kun je in October als georganiseerde route rijden, maar de rest van het jaar staan er bordjes ;).  De lange route is 205 km ofzo, maar je kunt ook kortere lussen kiezen. Zeker de helft van de route voert over grindwegen en op 35mm banden (dus geen gewone racefiets) is het parcours goed te doen. Het landschap is fantastisch en de klimmen zijn met een tripeltje goed te doen, ook als je training voornamelijk uit beursslenteren bestaat. Bovendien moet je soms gewoon stoppen om echt van het uitzicht te genieten! Een nadeel: waar je in bv Duitsland of Frankrijk bij een willekeurige supermarkt of bakker direkt een vitrine met voldoende gebak vindt om een peloton een etappe op te laten koersen, is het met de catering in dit gebied nogal karig gesteld. En dan is het erg makkelijk om met een grote plens water in een volle buik een hongerklop te krijgen.
De grindwegen lopen iha prima, maar je moet wel opletten. Asfalt wil nog wel eens in een afdalinkje overgaan in grind en wasbord en een bocht, en dat kan spannend worden (nee, we zijn er niet afgevallen). Net uit het midden op de weg rijdt meestal beter als aan de kant (los grind) of in de sporen (wasbord).




5/9/07
Eurobike - Friederichshafen
Ze hadden er dit jaar een extra hal bij, volgend jaar leggen ze uit hoe je daar als bezoeker moet komen! Voor het gemak had de graficus namelijk de hal maar op een voor hem leuke plek op de plattegrond gezet. Dat scheelde maar drie kilometer lopen (het was de laaste hal van de dag; ) ) ofzo. De demoday was ook niet zo gelukkig, want het weitje was niet erg waterproof. Vlak was het ook nergens, wat ik niet handig vind om een wegfiets te proberen.
Iedereen kan alles in Carbon maken, maar als je carbon tandemframes ziet waarbij ze vergeten zijn de spanning van de synchroonketting instelbaar te maken, vraag je je af wat de HH fabrikanten nog meer aan essentieels vergeten zullen hebben. Wat mij opviel: weinig nieuws, vooral veel van hetzelfde maar uiteraard weer iets lichter. Maar om er nog een paar dingen uit te pikken:


27/8/07

Son R
18/6/07

Als de plaatjes al op het net staan kan ik het ook;) Op de Eurobike introduceert SON de nieuwe naafdynamo. Op Germersheim mocht ik al wat proto's vasthouden, en ook 'life' is het een schatje.
390 gram!
tandem proof
eerste versies alleen 20"
(later centerlock diskbrake en 28")
XS prijzen


Shimano ontwikkelt 'werelds lichtste naafdynamo' Toch sneu dat het ding 490 gram weegt terwijl de SON XS al jaar en dag onder de 4 ons zit! En op de Eurobike komt Schmidt met nog een lelijke verrassing ;)

16/8/07
normal reach frame
Gisteren de fifty-seven weer eens van stal gehaald. Nu omgebouwd in vakantietrim met triple en 35mm Schwalbe Marathon Racer banden. De gemonteerde shifters kunnen geen triple aan maar een buiscommandeur was zo gemonteerd. Een TA triplizer (erg handig zo'n ouderwetse trapas) zorgt voor het kleine verzet en een cassette met als kleinste een 14 rijdt toch ook wel erg fijn. Banden zijn lekker dikke Schwalbe Maraton Racers in 35mm, gemeten 31mm.  Wat direkt opvalt:

27/7/07
http://www.fatcyclist.com/2007/04/06/2007-tour-de-france-winner-stripped-of-title/

7/7/7

hoolowtech 2 lagerschade
Bij het bladeren door wat lagercatalogie eens de lagers vergeleken die in een modern hollowtechII crankstel worden gebruikt met de lagers zoals die in het tijdperk van de vierkante asjes heel gewoon waren. Was even zoeken, want je verwacht een lager voor een zwaar belaste trapas niet in de sectie 'thin-section instrument ball bearings"!

lager
statisch draaggetal Co
dynamisch draaggetal C
W61805 (hollowtech) (25x37x7mm)
193 kg
257 kg
6003 (17x35x10)
285 kg
475 kg
Op papier gaan de nieuwe lagers dus zo al een factor 2.5 *) minder lang mee, afgezien van de corrosieproblemen die de mini kogeltjes en de slechte afdichtingen al hebben! En even flink op het linker pedaal staan lijkt voldoende om statisch toelaatbare belasting te overschrijden. In normaal Nederlands: als je met je volle gewicht op het pedaal staat trap je de kogels blijvend plat!

(*) voor een lagerberekening moet je goochelen met draaggetal /belasting en derde machten)


27/4/2007
external bearing crankset
Bovenstaande illustratie is het crankstel van een Victor uit 1897!
(outing magazine, via http://www.aafla.org/index.html)

24/1/2007
Quote of the day

Finally, though, if you are poor, and you want to be *fast*, rather than just having a light bike, go buy a random used bike that fits ok for $500. Then spend the $2000+ you just saved on one of the following:
-Hire a coach to help you train.
-Work less and ride more.
-Pay your race entries for the next 2 years.
-All of the above.

Walt (Waltworks)

12/5/2006
Twee artikelen door Micheal Hiltzik  in de LA times over hoe ("prettig") WADA en de sportbonden de jacht op dopingzondaars hebben geregeld:
deel 1 en deel 2
 

10/24/2006
Na 4 dagen beurs ben je zo murw dat je vanzelf voor je lol 2 uur in de regen gaat fietsen! En onder het motto 'laten we eens wat anders doen' dus maar eens de ATB route bij Anloo gereden.
Voor: lange route, je bent zo twee uur bezig, en de paaltjes zijn ook redelijk te vinden
Tegen: knap saaie route, 90% van het parkoers kun je ook met een tractor met een kar hooi erachter afleggen.
De enige behendigheid die gevraagd werd is om plassen heen te rijden, en de tankbanen op het Balloerveld waren nat genoeg om niet door de toplaag te zakken. Op een zonnige winterdag met sneeuw kon het wel eens een stuk leuker zijn.

10/23/2006
Bikemotion zit er weer op, voorlopig hoef ik even geen beurs meer. Excuses voor de af en toe wat gare indruk die ik gemaakt zal hebben, maar leuk om weer diverse 'fans' te kunnen ontmoeten. En een beurs voorziet bij velen in een diepe behoefte, die internet nooit zal kunnen overnemen. In de rem knijpen, dat rare stuur vasthouden en de afronding van een fillet voelen lukt alleen life;)

9/25/2006
Het is nog prachtig weer, maar wel erg gauw donker. Maar met een Schmidt Original Nabendynamo schijnt de SON ook s'nachts. Dus de banden van de winterfiets maar weer eens opgepompt en fluks in het zadel gesprongen.
Wat direkt weer opvalt:
De vliegen zijn s'nachts al naar bed, dus zelf eten meenemen.
Je komt nog steeds fietsers tegen met een minuscuul groenig ledlampje voor op de fiets. Eerst zie je de fietser opdoemen in de duisternis, pas veel later zie je het LSO (light shaped object)
Omgeving die overdag ontzettend saai is om door te fietsen, is s'nachts in je eigen 'bubble' best leuk
 

14-9-2006
Ifma
Dat schiet op! 9:30 binnen, om 1 uur al 2 x rond geweest, en om 4 uur weer thuis. Volgend jaar doen we wel een dagje Eurobike extra en slaan we Keulen over. De nieuwe hallen zijn ook niks bijzonders, en je zoekt je rot naar een toilet. Maar ik heb ze tenminste gevonden, wat niet gezegd kon worden van de monteur die de ventilatie daar had moeten aanleggen. Fietsnieuws was er nauwelijks. Een paar grote jongens hadden nog een 'we kunnen niet wegblijven maar we hebben er helemaal geen zin in' standje neergezet, maar een hoop anderen waren al wel zo ver.

4-9-2006
Eurobike
Nog niks te merken van de schaarste van Carbon (gaap)
Er liepen zo te horen opvallend veel belangstellenden uit het voormalige oostblok rond
Shimano komt nu ook met een mechanische schijfrem die te combineren is met racegrepen
Reynolds 953 kun je nu ook lugloos solderen!
De eerste eenzijdig op te hangen SON xs-en komen rond januari-2007
Totale score aan (zeer selectief) opgehaalde documentatie: 6 kilo!
 
 
 

21-8-2006

Dit weekend met bepakking van Hengelo naar een kampeerweekend in Kootwijk gefietst en in 10 uur van Kootwijk weer naar huis. Dat is 300 km in twee dagen terwijl ik normaal nooit langer dan twee uur op de racefiets zit. Echt getraind was ik dus niet;) Hiervoor dus (na 5 jaar ofzo) mijn volgeveerde Featherbed maar weer van stal gehaald. Op de fiets blijkt dan hoe totaal je vergeten bent hoe de vering bospaden, drempels, tegelpaden, kruisingen met mollen, wildroosters, klinkers en verkeersdrempels gladstrijkt, en hoe soeverein je zo'n fiets weer een fietspad in kunt sturen zonder echt te remmen of op het wegdek te moeten letten.

23-2-2006
(www.livescience.com)
Hoe werkt Research en Development?
Pickens, .., created his first rocket bike .. by bolting a 35-pound-thrust rocket engine to Pickens's bike—enough power for a gentle push down the road. That project didn't kill anyone, so Pickens got himself another bike and stepped it up, attaching a 200-pound-thrust engine capable of blasting him from 0 to 60 miles an hour in five seconds..
(www.livescience.com)

16-1-06
Het is verboden met zoogenaamde wielers of vélocipèdes bij het
tegenkomen van rijtuigen bespannen met paarden door te rijden.
Reiswijzer ANWB, hoofdstuk 3,2,24 [c. 1913]  - WNT, wieler.
 

4-01-2006
Voor alle fietspaden en stoplichtplanners bij de overheid:
(maar ja, engels zal wel te moeilijk voor ze zijn)
Why cyclists won't stop
 

22-12-2005
Opmerkelijk
Bron http://www.dhmo.org/facts.html

Is it true that using DHMO improves athletic performance?
Absolutely! With the numerous allegations of amateur and professional athletes using anabolic steroids and/or blood doping to enhance performance, virtually no attention has been paid to the performance enhancing properties of Dihydrogen Monoxide. It is perhaps the sporting world's dirtiest of dirty little secrets that athletes regularly ingest large quantities of DHMO in an effort to gain a competitive edge over an opponent.
One technique commonly used by endurance athletes in sports such as distance running and cycling is to take a large amount of DHMO immediately prior to a race. This is known within racing circles to dramatically improve performance.
Sports-medicine physicians warn that ingesting too much Dihydrogen Monoxide can lead to complications and unwanted side-effects, but do acknowledge the link to improved performance. DHMO is not currently considered a banned substance, so post-race urine tests do not detect elevated or abnormal levels of DHMO.
 
 

10-12-2005
Veldtoertocht

Een paar observaties:


 
 

1-12-2005
Je moet wat als je met 100 kg bagage door de bagger wil ploegen
quad crank, met 4( !) bladen
dat is dus een 16T
 
 

29-11-2005
statistiek ;)
http://bovlomov.liquidpurple.com/helmets.htm
 

10-11-2005
Drugbarons hit by skyrocketing fuelprices!
Sources suggest that the operations of Dutch Drugbarons are being seriously affected by the current rising fuelprices.

Were they first able to employ a SUV as a getaway vehicle and later a moped, for the latest gangland killing they now have had to revert to a bicycle!...
 
 

9-11-2005

Hi really like your website, Im reviewing it for the Vetean Cycle club of
Great Britains News and views magazine, I write articles on the web for
them; weve given you 5 stars, ( best award) like your humour and forthright
attitude

Regards Mike Dearing
V-CC
 

9-11-2005
schijfrem
Opgelet bij het poetsen en dragen van je fiets:
met een draaiende remschijf schijnt het erg eenvoudig te zijn een paar vingers te amputeren!
 

7-11-2006
NAHBS
Niet alle fietsbeurzen lijken op elkaar, maar deze is helaas wat ver weg!
 
 

2-11-2005
Zou het dan toch allemaal waar zijn:
http://www.usatoday.com/sports/cycling/2005-11-01-epo-maker-sponsor_x.htm

1-11-2005
Japans fietspad
He, hier hebben ze ook fietspaden!
 

5-10-2005
gamma

Een aluminium ketting is zeker nieuw! En hoeveel schijfremmen zouden er voor opzitten?
 

20-9-2005
EICMA (Milaan)
Indrukwekkend: De beurs zit nu in een hallencomplex ter grootte van Schiphol, en met meer horizontale en vertikale roltrappen dan onze nationale luchthaven. Colnago pakt uit met een marmeren tempeltje (het mag hier wat kosten!), de ongerestaureerde racefietsjes van de Oude Helden staan ook overal, en ook verder is het allemaal racefiets wat de klok slaat, slechts afgewisseld met mountainbikes. Campagnolo, Shimano en Sram staan in drie verschillende hallen, dan kunnen ze geen ruzie maken ;). Maar was er nog nieuws? Niet echt. Voor mij het meest opvallend de fietsen van Pegorretti (een fiets had in Friederichshafen ook al bij Brooks gestaan), een voornamelijk stalen framebouwer die veel naar de US verkoopt. Niet omdat de frames nu zo uitzonderlijk waren, maar het spuit en drukwerk van ZooDe was zeer opvallend. Ook opvallend: een schattige zwart-witte dienstfiets met stangremmen en leren zijtassen, van een agente die het verkeer stond te regelen!

15-09-2005
IFMA (Keulen)
Is in drie uurtjes goed te doen, als je niet bij Bico en Zeg langs hoeft, geen ritje in het reuzenrad maakt, de electriche fietsen links laat liggen en niet neerploft op de ontelbare zitjes waarmee de hallen volgezet zijn (10 jaar geleden waren de zitjes erg welkom geweest) De 9? speed naaf van SRAM had ik nog niet gezien, maar zou die wel (8v SA en Shimano zijn wat wankel) heel blijven? Er waren wat nieuwe banden (Schwalbe, Conti) en verder veel stands van het caliber 'we kunnen niet wegblijven maar hebben er niet echt zin in'. Van Tubus zag ik nieuwe dragers met een dikke buis ipv driehoeksversteviging voor meer bandvrijheid. Ook rampestamp dragers van RVS uit Litouwen. En als je nog heengaat: Je kunt een gratis Rose catalogus meenemen maar doe dat pas als je weggaat: 2 kilo! Parkeren was 5 euro, nog steeds heilig vergeleken bij Rai en Jaarbeurs

He, dat ben ik! Foto: www.bikebizz.com
 

05-09-2005
Eurobike (Friederichshafen)
Was er wat nieuws? Niet echt. Iedereen maakt natuurlijk nu alles van carbon (er is nu ook een afzichtelijke zilveren variant) en houdt men het bij metaal dan moet hydroforming voor de wulpse vormgeving zorgen. Maar de beurs is altijd relaxed, de zon scheen, Erdinger alkoholfreies Bier is aangenaam en parkeren was gratis!

25-08-2005
Quote of the day
"US, Boston University urologist Dr Irwin Goldstein said: “Men should never ride bicycles...Riding should be banned and outlawed. It’s the most irrational form of exercise I could ever bring to discussion.”
 

17-08-05
N.a.v. mijn bijdrage in NL.fiets "Mag ik voor de categorie trutoplossingen het onderdeel nomineren dat al officieel 'luie fietsenmaker' heet?" hier op verzoek een JPEG. Uiteraard uit een catalogus (FIX-nippel) want het is hier geen voorraadartikel ;).


Met dit geval kun je een bowdenkabel strakker zetten zonder aan
vastgeroeste stel of klemschroeven te hoeven draaien
 

09-07-05
Pieter Weening wint op magistrale wijze een touretappe.
Wat voor een geweldige sprint het was besef je pas als je de cijfers op papier ziet:
9mm verschil zeggen de journalisten, slechts 0.0002 seconden volgens de Tour!

Effe rekenen, dat is 0.009/0.0002 =45 m/s = 162 km/u!
 

09-6-05
Staatsecretaris Wijn van financien in 'het oog op morgen' over het 6% btw tarief
voor rijwielherstellers:

" Fietsenmaker, dat is een Nederlands beroep.....".

Dat maakt mij wel zeer nieuwsgierig: waarom zouden die fietsen in de rest van
Europa niet kapot gaan? Of is die vent echt zo dom?
 

31-5-05
Quote of the week
Making a good product isn't enough anymore.  You have to compete against gee-whiz
websites and made-up product features.  There is so much BS being floated around
the bike industry, the good guys simply get buried if they can't keep up with
the shoveling.  It's damn frustrating at times.

Todd Kuzma
Heron Bicycles
-o-o-o-

26-5-05

Dat je niet thuis kunt komen zonder om te rijden (Hoogezand staat op de kop, Kropswolde
was dicht voor zo'n fantastische drempel, Spijkerboor & Gasteren zijn momenteel
onneembaar, de Kielsterachterweg gaat dicht, de A28 was afgesloten etc) begint al
aardig te wennen, maar deze wegstremming voor de deur is wel heel bijzonder!

-o-o-o

26-5-05
m5 rem
M5 is de eerste serie zijtrekremmen aan het uitleveren, deze kwamen vandaag binnen. Niet
schoon te houden, er past 100 gram modder in, en toch vind ik ze leuk!