Possibly the worst folding bike in history; but that is just my opinion.
Here is a description of the bike:
There is plenty of praise and adulation for this supposed design masterpiece elsewhere; but you will not find any here. Happy bidding...
27/7/07
http://www.fatcyclist.com/2007/04/06/2007-tour-de-france-winner-stripped-of-title/
7/7/7
Bij
het bladeren door wat lagercatalogie eens de lagers vergeleken die in
een modern hollowtechII crankstel worden gebruikt met de lagers zoals
die in het
tijdperk van de vierkante asjes heel gewoon waren. Was even zoeken,
want je verwacht een lager voor een zwaar belaste trapas niet in de
sectie 'thin-section instrument ball bearings"!
lager |
statisch draaggetal Co |
dynamisch draaggetal C |
W61805 (hollowtech) (25x37x7mm) |
193 kg |
257 kg |
6003 (17x35x10) |
285 kg |
475 kg |
27/4/2007
Bovenstaande
illustratie is het crankstel van een Victor uit 1897!
(outing
magazine,
via http://www.aafla.org/index.html)
24/1/2007
Quote
of the day
Walt (Waltworks)
12/5/2006
Twee
artikelen
door Micheal Hiltzik in de LA times over hoe ("prettig") WADA en
de sportbonden de jacht op dopingzondaars hebben geregeld:
deel
1 en deel
2
10/24/2006
Na
4 dagen
beurs
ben je zo murw dat je vanzelf voor je lol 2 uur in de regen gaat
fietsen!
En onder het motto 'laten we eens wat anders doen' dus maar eens de ATB
route bij Anloo gereden.
Voor:
lange route, je bent zo twee uur bezig, en de paaltjes zijn ook
redelijk
te vinden
Tegen:
knap saaie route, 90% van het parkoers kun je ook met een tractor met
een
kar hooi erachter afleggen.
De
enige
behendigheid
die gevraagd werd is om plassen heen te rijden, en de tankbanen op het
Balloerveld waren nat genoeg om niet door de toplaag te zakken. Op een
zonnige winterdag met sneeuw kon het wel eens een stuk leuker zijn.
10/23/2006
Bikemotion
zit
er weer op, voorlopig hoef ik even geen beurs meer. Excuses voor de af
en toe wat gare indruk die ik gemaakt zal hebben, maar leuk om weer
diverse
'fans' te kunnen ontmoeten. En een beurs voorziet bij velen in een
diepe
behoefte, die internet nooit zal kunnen overnemen. In de rem knijpen,
dat
rare stuur vasthouden en de afronding van een fillet voelen lukt alleen
life;)
9/25/2006
Het
is nog
prachtig
weer, maar wel erg gauw donker. Maar met een Schmidt Original
Nabendynamo
schijnt de SON ook s'nachts. Dus de banden van de winterfiets
maar
weer eens opgepompt en fluks in het zadel gesprongen.
Wat
direkt weer
opvalt:
De
vliegen zijn
s'nachts al naar bed, dus zelf eten meenemen.
Je
komt nog
steeds fietsers tegen met een minuscuul groenig ledlampje voor op de
fiets.
Eerst zie je de fietser opdoemen in de duisternis, pas veel later zie
je
het LSO (light shaped object)
Omgeving
die
overdag ontzettend saai is om door te fietsen, is s'nachts in je eigen
'bubble' best leuk
14-9-2006
Ifma
Dat schiet
op!
9:30 binnen, om 1 uur al 2 x rond geweest, en om 4 uur weer thuis.
Volgend
jaar doen we wel een dagje Eurobike extra en slaan we Keulen over. De
nieuwe
hallen zijn ook niks bijzonders, en je zoekt je rot naar een toilet.
Maar
ik heb ze tenminste gevonden, wat niet gezegd kon worden van de monteur
die de ventilatie daar had moeten aanleggen. Fietsnieuws was er
nauwelijks.
Een paar grote jongens hadden nog een 'we kunnen niet wegblijven maar
we
hebben er helemaal geen zin in' standje neergezet, maar een hoop
anderen
waren al wel zo ver.
4-9-2006
Eurobike
Nog niks
te
merken van de schaarste van Carbon (gaap)
Er
liepen zo
te horen opvallend veel belangstellenden uit het voormalige oostblok
rond
Shimano
komt
nu ook met een mechanische schijfrem die te combineren is met racegrepen
Reynolds
953
kun je nu ook lugloos solderen!
De
eerste
eenzijdig
op te hangen SON xs-en komen rond januari-2007
Totale
score
aan (zeer selectief) opgehaalde documentatie: 6 kilo!
21-8-2006
Dit
weekend
met bepakking van Hengelo naar een kampeerweekend in Kootwijk gefietst
en in 10 uur van Kootwijk weer naar huis. Dat is 300 km in twee dagen
terwijl
ik normaal nooit langer dan twee uur op de racefiets zit. Echt getraind
was ik dus niet;) Hiervoor dus (na 5 jaar ofzo) mijn volgeveerde Featherbed
maar weer van stal gehaald. Op de fiets blijkt dan hoe totaal je
vergeten
bent hoe de vering bospaden, drempels, tegelpaden, kruisingen met
mollen,
wildroosters, klinkers en verkeersdrempels gladstrijkt, en hoe
soeverein
je zo'n fiets weer een fietspad in kunt sturen zonder echt te remmen of
op het wegdek te moeten letten.
23-2-2006
(www.livescience.com)
Hoe
werkt Research en Development?
Pickens,
..,
created his first rocket bike .. by bolting a 35-pound-thrust rocket
engine
to Pickens's bike—enough power for a gentle push down the road. That
project didn't kill anyone, so Pickens got himself another bike
and stepped it up, attaching a 200-pound-thrust engine capable of
blasting
him from 0 to 60 miles an hour in five seconds..
(www.livescience.com)
16-1-06
Het
is verboden
met zoogenaamde wielers of vélocipèdes bij het
tegenkomen
van
rijtuigen bespannen met paarden door te rijden.
Reiswijzer
ANWB,
hoofdstuk 3,2,24 [c. 1913] - WNT, wieler.
4-01-2006
Voor
alle fietspaden en stoplichtplanners bij de overheid:
(maar
ja, engels zal wel te moeilijk voor ze zijn)
Why
cyclists won't stop
22-12-2005
Opmerkelijk
Bron
http://www.dhmo.org/facts.html
Is
it true
that using DHMO improves athletic performance?
Absolutely!
With the numerous allegations of amateur and professional athletes
using
anabolic steroids and/or blood doping to enhance performance, virtually
no attention has been paid to the performance enhancing properties of
Dihydrogen
Monoxide. It is perhaps the sporting world's dirtiest of dirty little
secrets
that athletes regularly ingest large quantities of DHMO in an effort to
gain a competitive edge over an opponent.
One
technique
commonly used by endurance athletes in sports such as distance running
and cycling is to take a large amount of DHMO immediately prior to a
race.
This is known within racing circles to dramatically improve performance.
Sports-medicine
physicians warn that ingesting too much Dihydrogen Monoxide can lead to
complications and unwanted side-effects, but do acknowledge the link to
improved performance. DHMO is not currently considered a banned
substance,
so post-race urine tests do not detect elevated or abnormal levels of
DHMO.
10-12-2005
Veldtoertocht
Een paar observaties:
1-12-2005
Je
moet wat als je met 100 kg bagage door de bagger wil ploegen
dat is dus
een
16T
29-11-2005
statistiek
;)
http://bovlomov.liquidpurple.com/helmets.htm
10-11-2005
Drugbarons
hit by skyrocketing fuelprices!
Sources
suggest
that the operations of Dutch Drugbarons are being seriously affected by
the current rising fuelprices.
Were
they
first
able to employ a SUV as a getaway vehicle and later a moped, for the
latest
gangland killing they now have had to revert to a bicycle!...
9-11-2005
Hi
really
like
your website, Im reviewing it for the Vetean Cycle club of
Great
Britains
News and views magazine, I write articles on the web for
them;
weve
given
you 5 stars, ( best award) like your humour and forthright
attitude
Regards
Mike
Dearing
V-CC
9-11-2005
Opgelet
bij het poetsen en dragen van je fiets:
met
een
draaiende
remschijf schijnt het erg eenvoudig te zijn een paar vingers te
amputeren!
7-11-2006
Niet alle
fietsbeurzen
lijken op elkaar, maar deze is helaas wat ver weg!
2-11-2005
Zou
het dan
toch allemaal waar zijn:
http://www.usatoday.com/sports/cycling/2005-11-01-epo-maker-sponsor_x.htm
1-11-2005
He, hier
hebben
ze ook fietspaden!
5-10-2005
Een
aluminium
ketting is zeker nieuw! En hoeveel schijfremmen zouden er voor opzitten?
20-9-2005
EICMA (Milaan)
Indrukwekkend:
De beurs zit nu in een hallencomplex ter grootte van Schiphol, en met
meer
horizontale en vertikale roltrappen dan onze nationale luchthaven.
Colnago
pakt uit met een marmeren tempeltje (het mag hier wat kosten!), de
ongerestaureerde
racefietsjes van de Oude Helden staan ook overal, en ook verder is het
allemaal racefiets wat de klok slaat, slechts afgewisseld met
mountainbikes.
Campagnolo, Shimano en Sram staan in drie verschillende hallen, dan
kunnen
ze geen ruzie maken ;). Maar was er nog nieuws? Niet echt. Voor mij het
meest opvallend de fietsen van Pegorretti (een fiets had in
Friederichshafen
ook al bij Brooks gestaan), een voornamelijk stalen framebouwer die
veel
naar de US verkoopt. Niet omdat de frames nu zo uitzonderlijk waren,
maar
het spuit en drukwerk van ZooDe was zeer opvallend. Ook opvallend: een
schattige zwart-witte dienstfiets met stangremmen en leren zijtassen,
van
een agente die het verkeer stond te regelen!
15-09-2005
IFMA (Keulen)
Is in drie
uurtjes
goed te doen, als je niet bij Bico en Zeg langs hoeft, geen ritje in
het
reuzenrad maakt, de electriche fietsen links laat liggen en niet
neerploft
op de ontelbare zitjes waarmee de hallen volgezet zijn (10 jaar geleden
waren de zitjes erg welkom geweest) De 9? speed naaf van SRAM had ik
nog
niet gezien, maar zou die wel (8v SA en Shimano zijn wat wankel) heel
blijven?
Er waren wat nieuwe banden (Schwalbe, Conti) en verder veel stands van
het caliber 'we kunnen niet wegblijven maar hebben er niet echt zin
in'.
Van Tubus zag ik nieuwe dragers met een dikke buis ipv
driehoeksversteviging
voor meer bandvrijheid. Ook rampestamp dragers van RVS uit Litouwen. En
als je nog heengaat: Je kunt een gratis Rose catalogus meenemen maar
doe
dat pas als je weggaat: 2 kilo! Parkeren was 5 euro, nog steeds heilig
vergeleken bij Rai en Jaarbeurs
He, dat
ben
ik!
Foto: www.bikebizz.com
05-09-2005
Eurobike
(Friederichshafen)
Was er wat
nieuws?
Niet echt. Iedereen maakt natuurlijk nu alles van carbon (er is nu ook
een afzichtelijke zilveren variant) en houdt men het bij metaal dan
moet
hydroforming voor de wulpse vormgeving zorgen. Maar de beurs is altijd
relaxed, de zon scheen, Erdinger alkoholfreies Bier is aangenaam en
parkeren
was gratis!
25-08-2005
Quote of
the day
"US,
Boston
University urologist Dr Irwin Goldstein said: “Men should never ride
bicycles...Riding
should be banned and outlawed. It’s the most irrational form of
exercise
I could ever bring to discussion.”
17-08-05
N.a.v.
mijn
bijdrage in NL.fiets "Mag ik voor de categorie trutoplossingen het
onderdeel
nomineren dat al officieel 'luie fietsenmaker' heet?" hier op
verzoek
een JPEG. Uiteraard uit een catalogus (FIX-nippel) want het is hier
geen
voorraadartikel ;).
Met
dit geval kun je een bowdenkabel strakker zetten zonder aan
vastgeroeste
stel of klemschroeven te hoeven draaien
09-07-05
Pieter
Weening
wint op magistrale wijze een touretappe.
Wat
voor een
geweldige sprint het was besef je pas als je de cijfers op papier ziet:
9mm
verschil
zeggen de journalisten, slechts 0.0002 seconden volgens de Tour!
Effe
rekenen,
dat is 0.009/0.0002 =45 m/s = 162 km/u!
09-6-05
Staatsecretaris
Wijn van financien in 'het oog op morgen' over het 6% btw tarief
voor
rijwielherstellers:
" Fietsenmaker, dat is een Nederlands beroep.....".
Dat
maakt mij
wel zeer nieuwsgierig: waarom zouden die fietsen in de rest van
Europa
niet
kapot gaan? Of is die vent echt zo dom?
31-5-05
Quote of
the week
Making a
good
product isn't enough anymore. You have to compete against gee-whiz
websites
and
made-up product features. There is so much BS being floated around
the
bike
industry,
the good guys simply get buried if they can't keep up with
the
shoveling.
It's damn frustrating at times.
Todd
Kuzma
Heron
Bicycles
-o-o-o-
26-5-05
Dat je
niet
thuis
kunt komen zonder om te rijden (Hoogezand staat op de kop, Kropswolde
was
dicht voor
zo'n fantastische drempel, Spijkerboor & Gasteren zijn momenteel
onneembaar,
de Kielsterachterweg gaat dicht, de A28 was afgesloten etc) begint al
aardig
te
wennen,
maar deze wegstremming voor de deur is wel heel bijzonder!
-o-o-o
26-5-05
M5 is de
eerste
serie zijtrekremmen aan het uitleveren, deze kwamen vandaag binnen. Niet
schoon
te
houden,
er past 100 gram modder in, en toch vind ik ze leuk!