Mijn naam is Mr.Cheung Pul.I werken met de Hang Seng Bank.There is een bedrag van $ 17,300,000.00 Op mijn bankrekening Hang Seng Bank ",Hong Kong.Er waren geen begunstigden verklaarde betrekking tot deze fondsen wat betekent dat niemand ooit zou komen tot it.That claim is de reden waarom ik vragen dat we werken together.I doen te werven voor uw hulp bij het uitvoeren van deze transaction.I van plan om 30% van de te geven totale middelen als compensatie voor uw assistance.I zal u op de hoogte over de volledige transactie onreceipt van uw reactie indien interesse, en ik zendt u de details en de nodige procedures om de overschrijving uit te voeren.
Mocht u geïnteresseerd zijn,stuur dan de volgende informatie van deze emeil
1. Volledige namen 2. Prive-telefoonnummer 3. Huidige woonadres
Met vriendelijke groet, MR.CHEUNG PUI
28/12 Het
heet gelukkig weer de San Diego custom bicycle show net als de eerdere
edities, nadat iemand in het voorjaar verzonnen had dat een kleurloze
naam zonder identiteit (iets met international of zo) veeeel beter
was. Een paar maanden later (8-10 april) en met beter weer als de
NAHBS van Don Walker die een abonnement op sneeuw heeft. Het vreselijke
bloemetjestapijt van de zaal in het vorige hotel was handig bij het
identificeren van
de foto's op internet, maar is nu vermoedelijk verleden tijd met een
nieuwe locatie.
23/12
Banden
Nee, geen spijkerbanden maar ik ben toch blij net een partijtje
zomerbanden binnen gekregen te hebben. Panaracer Pasela met en zonder
tourguard in 622 en 559mm
TNT
14/12 TNT
heeft een nieuwe service geintroduceerd. Voor 6.75 laten ze een doos
tot 10 kilo spoorloos verdwijnen. Op 3-12 drie pakketen verstuurd, en
twee zijn nog niet boven water! Eentje schijnt 'ergens maar we weten
niet waar' te zijn afgeleverd, want ALLEEN HUISADRES op
het adres label maakt kennelijk geen indruk, een ander pakket hebben ze
zelfs nergens weten te scannen!
2/12
Bicycle Quarterly
De
winteruitgave is uit en inmiddels per post onderweg naar Nederland
Uitgever Jan Heine heeft nu ook een Blog
Je kunt nog steeds een abonnement nemen op
BQ
1/12
Als
je er mee kon meten hoeveel prik er in je Spa rood zit zou het nog een
functie hebben, maar zouden er echt mensen zijn die zich door zo'n
gimmick laten beduvelen?
30/11
Geen
schoen gezet, toch al een cadeautje: een King Cage pen uit getwist
titanium buis!
19/11
Weer
eens wat anders
18/11
Uitgepakt:
Monkeybones voor Rohloff en schijfremmen
8/11
AR-IE-ES-PIE-E-SIE-TIE
[jaloers]
M-gineering MTB in Coed y Brenin
[/jaloers]
6/11
650B
Een
oude racefiets omgebouwd naar 650B wielen met spatborden. Binnenkort
een reportage, maar ik ga hem
eerst maar eens vies maken;) 1/11
Ik ben het zat Het
zal wel de herfst zijn maar ik ben het zat. Een restauratieproject uit
2004 is nog geen stap verder, de maatpositiefiets wordt ook iedere keer
weer uitgesteld, de herdruk van Vakantiefietsen heb ik ook al weer
maanden niet aan geschreven, maatframes duren een jaar ipv 4 maanden en
er gaat te veel mis en de doos excuses is leeg. Voorlopig heb ik dus besloten geen nieuwe
orders voor maatframes te accepteren. Zoals het nu gaat is het niet leuk meer,
eerst maar eens proberen de daarvoor benodigde tijd en rust weer terug
te vinden. Reorganiseren dus,en wat dat voor wijzigingen in de
dienstverlening met zich mee zal brengen weet ik nog niet. De
leverbetrouwbaarheid van de frames moet in ieder geval beter worden!
19/10
On the cover of the Rolling
stone Waterkampioen
Marinus, mijn ex (vennoot) ontwerpt tegenwoordig bootjes. Dat lukt
uiteraard alleen met een boel CAD software en know-how om van een
artistieke krabbel een digitaal verantwoord snijpakket (dat ook nog
blijft drijven) te maken. De Waterkampioen vond in ieder geval dat hij
het kon getuige deze cover, en dat is mooi meegenomen in deze voor
botenbouwers minder florissante tijden.
10/4-2
Pakjes
Stapel
dozen die klaar staan als je thuis komt, lijkt het net alsof je gewerkt
hebt! Zitten in ieder geval een hoop Velo-orange spullen bij
zoals retro bidonhouders, spatbordsets, crankstellen, remmerij, 650B
velgen, zadelpennen etc. En ook een stapel Rigida velgen in gepolijste
uitvoering voor de retro fixie of klassieke racefiets. Binnenkort
-hopelijk- op deze site.
10/4
Eroica
Een
keer per jaar wordt Gaiole in Chianti overgenomen door de Eroica, een fietstoertocht voor
historische fietsen (denk toeclips, buiscommandeurs) over een flink
stuk van de onverharde - witte- wegen door de Toscaanse heuvels. Dat
wordt geen jaarlijkse pelgrimage, maar een keertje moet je dat toch
hebben meegemaakt. De inschrijving sluit bij 3000 deelnemers die kunnen
kiezen uit 4 routes tussen 205 en 35km. Ik koos voor 135km, want om
6:30 starten (en dus al gegeten hebben etc) is voor mij al heftig
genoeg. 205 km start nog eerder met lampjes. Het dorpje bleek klein
genoeg om het meeste te kunnen vinden, ondanks de zeer beperkte
informatievoorziening vooraf. Zaterdag besteed aan een rondje verkennen
op de fiets om de autokilometers uit de benen te fietsen, en slenteren
langs de stands van alle handelaren. Kon me gelukkig goed inhouden ;)
Op zondag op tijd wakker worden was geen probleem, Italianen die
vroeger starten maken heel veel lawaai. Tijd maar nuttig besteed met
eten (wurg-wurg) nog wat geslapen en op tijd naar de start.
Uiteindelijk rondgekomen zonder hongerklop, zonder van de fiets te
vallen en zonder lekke banden.
Pluspunten mooi
parcours
muv de finish niet druk, je kunt altijd lekker fietsen
Grand Bois banden zijn een feest, op het onverhard rij je iedereen zoek
tuinfakkels op de eerste klim door het bos bij het kasteel
catering met kookpot op houtvuur, flessen wijn, bladen vol locale
specialiteiten etc
Knudde uitgebreide
stempelpost/catering onderaan wat de langste, smerigste en stijlste
klim blijkt te zijn
Geen eindstempel gehaald, ik denk
dat die rij van 300 tourrijders voor
de stempelpost stond, maar ik wist
zeker waar de douche was
Ik heb nog steeds een bon voor een pasta maaltijd, maar waar of wanneer
stond er niet bij
Na 2/3e vh parcours was de fut er bij de organisatie ook uit, geen
catering meer & slecht gepijld.
9/28
De oudjes doen het nog best
Vanavond
mijn '72 Frisol-Zieleman racefiets eens uitgelaten, en daar wordt ik
toch weer erg vrolijk van. Toeclips (wat zijn mijn fietsschoenen van 30
jaar terug slecht!), smal 40cm stuur, 2x5 versnellingen, superdunne
remgrepen zonder rubber en Weinmann middenoptrekremmen. Eerste
indrukken: fiets voelt lekker snel, zo'n smal stuur kon toch wel eens
een stuk aerodynamischer zijn!. Ik heb de wielen met tuben vervangen
door MA2 draadvelgen met Grandbois 30 mm banden en voor je het weet
gebruik je de rechte stukken in slingerende schelpenpaadjes om uit het
zadel naar de volgende bocht te sprinten. Remmen rommelen een beetje
als je fors vertraagd om ongeleide pubers te omzeilen, maar niks om je
druk over te maken. Fiets is gewoon strak, er rammelt niks ook als je
door de berm inhaalt, en dankzij een flinke sjorsessie aan de voorvork
kun je ook weer in een keer rechtop zitten zonder eerst je balans te
zoeken. En die toeclips: niet moeizaam moeten draaien om je voeten los
te krijgen heeft toch ook wel iets!
9/27
Kogels
Een hele
zending fietskogels ontvangen, hoe je het ook inpakt zo'n doos blijft
rare geluiden maken ;). Prima spul trouwens om een 'artsy' foto
mee te maken, maar zou iemand zo geloven dat de kogels ook nog glad en
rond zijn? Voor de afdeling hebbedingen toch nog maar eens proberen of
er een wat neutraler plaatje te schieten valt
9/25
Je kan het blijven proberen
Sommige
envelloppen hoef je niet open te maken om te weten dat ze bij het oud
papier kunnen. Weer een rekening voor opname in een beursgids (oplage 1
exemplaar als je mazzel hebt ;)), en ze nemen niet eens de moeite om te
controleren of je dit jaar ueberhaubt aan de desbetreffende beurs
deelneemt. Dan moeten er toch een boel mensen intrappen. Port betaald
Selectmail trouwens
9/21
Schwalbe Marathon (1985-2010) Zou het
een
geval zijn van de kinderen die de zaak overnemen? Na het akkefietje
vorig jaar waar ze met een duur advokatenkantoor en ditto 'cease en
desist letters' de hele Duitse handel over de rooie kregen, hebben ze
nu verzonnen de Marathon te verkloten. Want ook de Marathon krijgt nu
in de HS 420 uitvoering een loodzware (+ 70-150 gram) Plus latex laag
onder het loopvlak gepropt. Het was altijd een keurige allround band
die hoewel wat zwaar onopvallend zijn werk deed. Was je panisch voor
lekke banden dan kon je de Plus uitvoering nemen, maar voor Europees
vakantiegebruik was dat onzin. Dan ben je beter af met een veel
lichtere en lekkerder lopende band en mischien die ene keer band
plakken. Volgens mij hebben we er weer een product bijgekregen waarvan
de basiskwaliteit met extra features om zeep geholpen is.
9/15 Oops,
rustig dagje Zit
s'ochtends rustig achter mijn koffie, gaat de telefoon: "Als ik je
website aanklik zie ik alleen maar Turkse vlaggen". [taptaptap]Twee
minuten werk en alle index.htm files zijn weer de oude, toch maar even
de provider gemailed wat er aan de hand was. Rest van de dag was de
site dus uit de lucht, kennelijk zijn ze de rest van de dag met een
rood hoofd aan de slag gegaan om de lekken dicht te metselen;)
9/9
Stelvio
De
Stelvio is een leuke klim maar op een mooie dag moet je er niet meer
wezen. Kan Maus Gatsonides niet een camera maken met een dB meter? Een
Sidewinder met richtmicrofoon besturing is ook goed. Je wordt namelijk
helemaal gestoord van de jongens en meisjes op een motorfiets. Het
recept is als volgt: Neem een motorfiets, verwijder de standaard
uitlaat en monteer iets wat tenminste herrie maakt. Dat rijdt uiteraard
beroerd, dus doe ook maar zo'n kek aanhangertje om de plof achter de
auto of de camper te kunnen vervoeren. Rij naar de berg, scheur
vervolgens met je mede-aso's omhoog om boven op de bult te parkeren en
vette worst te eten. Vergeet niet foto's van elkaar te nemen om de
heldendaad vast te leggen.
9/8
Eurobike
Groter
als ooit tevoren, een rondje langs de stands was schat ik 7 kilometer.
Zeker 5x rond geweest en 7.7 kilo papier opgehaald.
Gelukkig kon ik de meeste flauwe kul overslaan, dus hier geen plaatjes
van een carbon E-bike met witte onderdelen. Het meeste nieuws was wat
mij betreft dan ook negatief. OA Ritchey gooit de 26mm diameter sturen
er uit,
Magura verknalt de HS33 remmen met de hulp van een 'designer', maar
weinig echt nieuws. Het waren meer ontwikkelingen van het soort waar de
marketing boys trots op zijn, maar waar je als consument geen r**t aan
hebt als de gebakken lucht van het new&hot&kewl is opgetrokken.
Retro is een kleine trend, zo waren er naven en crankstellen
geinspireerd op de betere oude voorbeelden, de echte Sella Italia Flite
lijkt weer in productie te zijn, mainstream fabrikanten die wat met
verchroomde lugs deden, een Taiwanees die bi-laminate frameconstructie
aanbood en uiteraard ongeveer bij iedereen stalen fixie's enz.
maar
ik was niet de enige die er zo over dacht
Magura had nog wat moeite met het nieuwe logo ;)
De taalopvattingen van moederbedrijf F'iz:k lieten Brooks niet onberoerd
Nog meer communicatie, 'East meet West' liep ook niet altijd goed af
en ook dit zullen we maar door de vingers zien
Maar dit kan echt niet. HS11/HS33 grepen (ik zag geen verschil
meer) met knullige afvallende
plestik onderdelen (er waren al showfietsen die het zonder deden).
Vormgeving waar de originele Hydrostop opeens mooi van wordt, en die
het beste op een citybaik met hoerastuur tot zijn recht komt.
Ook discutabel, een zeer op de Exentriker geinspireerde (did we talk to
you?) bracketset van
Phil Wood, waarbij je de crank moet trekken om de ketting te spannen
Wat viel uiteindelijk wel op: 5 verschillende Gizmo's om hydraulische
schijfremmen aan STI's te knopen
8/28
Sondelux SL Vanaf
de Eurobike begint SON met het leveren van de Sondelux dynamo's in de
SL uitvoering. Bij de SL uitvoering zijn de stekkers komen te vervallen
en worden de contacten verzorgd door de klemming in de voorvork. De
voorvork dient daar wel op aangepast te worden, zodat deze uitvoering
voornamelijk in de eerste montage te vinden zal zijn.
Voordelen zijn behalve een weggewerkte en onzichtbare bekabeling het
eenvoudiger terugplaatsen van het wiel. Iedereen die een keer in het
donker en regen en kou een bandje heeft verwisselt zal dat weten te
waarderen.
8/27 Element 26
In de categorie 'waar is mijn frame van gemaakt stickers' is deze van
Vincent Dominguez een van de betere.
(Guaranteed not built with
Reynolds.. is trouwens ook leuk)
8/20
Thorn Raven
Voor
klanten met haast of zonder budget voor een maatfiets importeer ik ook
wel frames van Thorn. Correcte frames met bijna alles er op en eraan en
met een reisfiets inslag. Dit is een Raven, het frame speciaal voor een
Rohloffnaaf met excenter en oem1 achterpad.
8/19
Advertentie
If you don't have any questions, $365
shipped in the continental USIf you have 1-2 questions about this
bike the price is $435 shipped in the continental USIf you have 3+ questions about this
bike, the price is $495 shipped in the continental US
8/9
Excursie
Gezellig
met de Vakantiefietser mee op excursie geweest
Noodreparatie
met ijzerdraad op de stoep (nee het was uiteraard niet de naaf en niet
mijn fiets)
rondleiding door de Chef zelf
Nee, dit is niet de eerste naaf die ze gemaakt hebben
Het hart van de naaf, de as met de 'trek'spieschakeling. Door het
draaien van de programmawals worden de pallen door
de sleufgaten omhoog
geduwd om de gewenste tandwielen te (de)blokkeren
De puzzel is gelegd
Testbank voor het
eindprodukt
8/8
Met
30mm Grandbois banden wordt het alleen maar leuker als het asfalt
ophoudt. Rondje wezen fietsen im 'Wald rund Hildesheim'
7/26
zomer
Lies, damned lies and Statistics Op
straffe van verbanning, vierendelen of weet ik veel moest ik van de
datamijnwerkers uit Heerlen een vragenlijst invullen. Dat gaat
uiteraard alleen met een computer en het verplicht installeren van een
vaag programma, dus het eerste waar je voor tekenen mag is dat als je
PC in de soep draait je het zelf maar uitzoekt. Vervolgens willen ze
weten hoeveel architecten ik op de loonlijst heb staan! Uiteraard heb
ik netjes 0 ingevuld, maar de volgende keer dat je CBS cijfers
voorgeschoteld krijgt weet je dus nu hoe hard ze zijn ;)
6/28
Dorstige tijden
Met dit warme weer
de kurketrekker vergeten hoeft geen probleem te zijn
6/17
bandeplak
Setje
wielen vandaag in de werkplaats. In plaats van fatsoenlijk met kit (zie
hier) waren de bandjes vastgesmurried met een
stroperig dubbelzijdig plakband van de Tapijtkoning ofzo. Een vieze
zooi en het zat absoluut niet vast. Voor een tube (€50) kwam alle hulp
al te laat, daar was het ventiel al uitgeremd. Nog mazzel dat ze er
niet in een bocht afgevlogen waren.
6/15
You have mail Ze
zijn er nog niet, maar de begin april bestelde Sherpa achterdragers
zijn aan hun eerste reis (naar Kiel Windeweer) begonnen.
En er is weer een editie van Bicycle Quarterly uit, dus die zullen
binnenkort ook wel arriveren
6/14 Vrij!
Niet echt, maar zo voelt het na drie intensieve weekenden achter elkaar
sleutelcursus geven. Dan blijft er toch wel veel werk (zoals heel veel
uitzoekmails) te lang liggen. Moet nu weer langzaam beter worden.
6/8
M-gineering
heeft geen verstand van
voetbal, hoeft geen verstand
van voetbal en blijft de komende weken dus ook gewoon bereikbaar.
(tenzij ik ga fietsen ;) )
6/7
Twitter
Honger!
6/7
Geen alledaagse combinatie
Vandaag
een Son ingespaakt voor een 55 jaar oude dienstfiets
6/5
Netwerken (kreeg
nog een fotootje)
Badges:
check, big smile: check. Even bijkletsen met
de amerikaanse collega Matt Klucha op de EHBE
5/28
Nieuwe buren
5/25
Marketing
Na
zo'n beurs realiseer je je hoe belangrijk het is je te onderscheiden
van de concurrentie. Vanaf nu komt een M-gineering frame dan ook met de
volgende innovaties:
Ferrodrive
compatible chainstays
BB-sixteen
bottom bracket shell
External
Bearing Headset
achterpad
met Seamless Hanger Mount
Voorvork
in Sue-me dropout design
Multi-D
slide mount voor de voorderailleur
Rota-sym
buisprofielen
superstijve
E210000 tech buizen
mSPD
(mastless seatpost design)
5/24
EHBE2
Wij
waren er ook: standje gezellig samen met Wilfried Schmidt en zijn
dynamo's
.. tegenover Julie Racing met een schattige kindertandem
Prima sfeer natuurlijk met 'funny hair en 'funny hats'
De Guru's op de berg met hun discipelen aan hun voeten (Darren Crisp en
Dario)
Florian Schlumpf kwam met een alternatief voor de Gates: een groot
achtertandwiel want dat slipt niet meer door. Maar geen mega groot
bijpassend voortandwiel want daar heb je toch de Schlumpf
trapasversnellingsbak voor.
Edge design by Brano Meres
Het leukste van de show, 'lug'lining op een filletbrazed frame. (handig
als je een porcelein schilder kent)
Moulton Pylon, hoe wordt je gek als framebouwer!
Robert Stolz plakte een achterlicht in een spatbord
smaakvol gekleurd
Electrisch schakelen uit de modelbouwshop
En dan ben je weer thuis
5/16
EHBE Volgend
weekend is weer Framebouwersbeurs in Schwabisch Gmund
8/5
Gespot op Vimeo http://vimeo.com/1132271 Fabrieksfilm
over de productie van Gazelle's uit de tijd dat ze zelf nog wat
maakten. Met oa solderen, richten, poetsen, moffellakken, de draaierij,
tandwielen stansen, vernikkelen, assemblage van lakdoekkettingkasten
(let op het hoofd)
etc. Starring Piet Pelle en een authentiek 'Polygoon' muziekje. (De
engelse subtitles zijn echter bar en boos)
21/4
remblokjes
Koolstop
reproduceert nu remblokken voor de klassieke Mafac remmen. Zal wel geen
handel worden maar [jeugdromantiek]ditvinnikleuk [/jeugdromantiek] In
historisch correct zwart en velgen sparend zalm compound.
20/4
Boekje gekocht
18.1
mm dik, zeer de moeite waard voor iedereen met interesse in stoom,
vliegtuigen, autootjes, fietsen, techniek, British upper class enz: the
autobiography van Dr Alex Moulton. Te verkrijgen via Alexmoultonbooks voor ~33 pond ( €39)
13/4 De
nieuwste editie van Bicycle Quarterly is vandaag naar de -Nederlandse-
post gegaan
10/4
Ergelijk Loonwerker Schuring
uit Nieuwediep was zo druk met het telefoon opnemen terwijl hij de
complete weg van links naar rechts in beslag nam met zijn graafmachine
dat hij geen centimeter naar rechts kon uitwijken. Kon dus weer leuk
veldrijden.
6/4
Antwoord op fundamentele vraag
2/4
Collecte
Zondag
om 20:00 is er paasvuur (want dan zijn er op maandag vrijwilligers om
de boel weer op te ruimen) en vandaag was er collecte. Uiteraard heb ik
ook gekeken of ik nog wat missen kon: 2 kippers vol, en de shovel had
er ook wel even werk mee!
2/4
Creatief met karton2 Deze
rubriek wordt zelfs door mijn leveranciers gelezen! Ik kreeg tenminste
net een reactie dat ze zelf ook wel ondersteboven waren van zoveel
creativiteit op de werkvloer en het in de toekomst toch anders willen
doen. Valt me niks tegen!
29/3
Creatief met karton
Blij dat ik geen winkel heb waarin je producten op een aantrekkelijke
manier hoopt te etaleren. Deze doos was ook over de diagonaal 10 cm te
klein, maar zo past het toch!
20/3
Oud en nieuw
Beetje
rare foto geworden met die dichtgemetselde deur op de achtergrond, maar
de fiets is nu naar huis dus we kunnen het niet over doen.Dit is een Champion
Mondial cross frame die nu een nieuw leven gekregen heeft met een
compleet stel nokjes voor voor- en achterdragers, slot, spatborden en
kabelstoppers en oem2 steun voor een Rohloffnaaf. En uiteraard nieuwe
verf. Voorderailleur laten zitten was de makkelijkste manier om te
zorgen dat de ketting er voor niet afvalt, en je kunt er eventueel 3
tanden verschil opzetten om de stapjes van de Rohloff te halveren. De
Rohloffnaaf is een EX versie. V-brakes ipv de vroegere canti's zorgen
nu voor ho.
Ik
moest een klein autootje naar Groningen brengen, en dan past een
Moulton in twee stukken makkelijk in de kofferbak. Banden opgepomt, had
hem eigenlijk ook nog moeten afstoffen ;), maar wat was ik alweer
vergeten hoe leuk zo'n ding weer rijdt. OK, op zachte ondergrond
(schelpenpaadjes) zijn de kleine wieltjes niet vooruit te branden en
moet je een tandje meer bijzetten, uit het zadel sprinten (sop-sop-sop
voorvering) is ook niet efficient maar richels, kuilen, krappe bochten
en tegenwind (17"wieltjes zijn Aero) zijn een feest. Kwam ook nog
iemand tegen om het tempo samen mee hoog te houden dus was ik in 3
kwartier weer thuis. Zondag met een groep en veel koude tegenwind deed
ik daar noodgedwongen nog bijna twee uur over!
17/3
Fenolijn 035 - 67 11 338 ?
"Vandaag zag ik rond 16:00 op de Woldweg
te Kropswolde de eerste trimmer op de fiets in korte broek en met korte
mouwen." ik zou eigenlijk moeten bellen ;)
15/3
Voorjaar
Vergeleken met 2009 begint de lente dit jaar 3 dagen vroeger!
4/3
Fixed Zaterdag
is voor velen weer de opening van het wielerseizoen met de Ster van
Zwolle, tijd dus om het materiaal weer even na te lopen. Dus komen er
weer renners langs met fietsen en stapels wielen. Een achterwiel
waarvan het freewheel zo vast geroest zit dat je zonder kettingzweep de
sluitring kunt demonteren had ik nog niet eerder meegemaakt ;)
1/3
M-Gineering goes Ferrodrive, exit for Gates Oftewel
de Gates tandriem met carbonvezel is aardig, maar alles bij elkaar zijn
de voordelen niet groot genoeg om de nadelen op te heffen. Voordelen
zijn er natuurlijk, want een ketting die je zonder aarzelen beet kunt
pakken is best handig, en als je normaal fietst is het mooi stil en
soepel zonder vervaarlijk gekners als je weer eens een modderbad moet
nemen. Maar de nadelen zijn ook niet mis. De aandrijving functioneert
alleen als de voor en achter tandwielen 100% uitgelijnd zijn en
blijven. Dus alle lagers moeten in nieuwstaat zijn en je moet een
loodzware achtervork bouwen die twee keer zo zwaar en stijf en lomp is
als je zou willen. Dan moet er nog een snubber op (lastig bij
wiel uitbouwen) voorspanning in de riem (worsteling bij wielen steken)
en als je in 'China'een tak in je aandrijving krijgt, heb je ook een
probleem met alle specifieke onderdelen. De tandwielen zijn van
aluminium, en ze demonteren bij een Rohloffnaaf is ook niet echt
opgelost. Een modder en ijsmix vulling in de holtes van de
achtertandwielen valt ook tegen en het systeem kost klauwen vol geld.
En had Carbondrive een jaar geleden nog geen enkel idee hoe je een
fiets moest bouwen en moest je het zelf maar uitvinden, nu je het
uitgevonden hebt komen ze zelf met eisen aanzetten en moet je een frame
bij hun laten certificeren of voor nog een boel geld bij hun
meetspullen aanschaffen. Ik ga niet afwachten of ze volgend jaar weer
wat erbij verzonnen hebben, het eerste verlies is het kleinst ;)
Een leuke kettingkast ontwikkelen lijkt nu weer een stuk
aantrekkelijker, en dan blijft de aandrijving ieder geval in
Verweggistan wel Idiotensicher
1/3
Pffffft..... Weer
iets bijgeslapen en de auto ongeveer uitgepakt, maar twee dagen Fiets
en
Wandelbeurs
is altijd weer heftig. Excuses aan iedereen waar ik
nog bij langs had willen gaan of die met mij een gesprek hadden
willen aanknopen maar die er niet doorheen kwamen. Zondag tussen 10 en
10:15 had ik nog wel een gaatje gehad, maar de rest van de dagen had je
nog geen tijd om een boterham te eten. Enno nog bedankt trouwens voor
het brengen van de expresso!
22/2
andere tijden Giovanni
Pettenella (1943-2010)
"In Varese on that hot August day in 1968 the commentator covering the event for Italian national television ran out of people to interview, and a crowd of curious spectators slowly started flocking to the velodrome to witness the event. Pettenella's adversary on that occasion was that same Bianchetto of the Tokyo Olympic sprint final, a rider who after one hour and three minutes of trackstanding under the fierce summer sun collapsed to the ground, unconscious. In a drawer of his office desk Pettenella still has a photograph of the final minutes of the race. Bianchetto is lying unconscious on the track with Vanni still trackstanding and waiting for the doctors to validate his victory in the first sprint." http://204.73.203.34/fisso/eng/pettenellaeng.htm
17/2
One apple a day....
zorgt er zeker niet
voor dat deze gast wegblijft. In tegendeel, hij/zij komt momenteel
trouw iedere dag een appeltje wegpikken
11/2
Klein leed klant:
"De bottle fix is binnen ,maar zowel mijn fietsenmaker als ik hebben
geen idee hoe je het met het ijzeren bandje vast krijgt ,en aangezien
er geen tekening (montage) bij zit......." M-gineering:
"De gebruiksaanwijzing met plaatjes zit in de verpakking, je moet hem
alleen nog even open vouwen!" klant: "Ja ,we zijn niet achterlijk
natuurlijk,maar op de manier die beschreven staan...."
10/2
Fiets en Wandelbeurs
27 & 28 februari is er weer in de RAI de fiets en wandelbeurs.
Stand 11D 024 voor SON
naafdynamo's, OMM bagagedragers, nbt's,
M-gineering fietsen op maat, Airnimals en wat er nog meer in de auto
past. Komt allen!
8/2
Beter goed gejat...?
De brutaliteit van sommige 'collega's kent ook geen grenzen.
Waarom zou je zelf ook wat verzinnen als je een website in elkaar
metselt!
(Die cursus met mijn foto's op marktplaats is inmiddels
weg ;) )
3/2
Ochtendritueel
schuurdeur
open schuiven:
Lopen er weer reeen?
Scharrelen er weer fazanten?
(vanochtend alleen twee verontwaardigde ganzen op de nok van het
dak)
27/1
E-werk
De
E-werk acculader van Busch en
Mueller is ook eindelijk leverbaar. Klein apparaatje, maar wel een hele
doos vol snoeren erbij. Hoef je vermoedelijk niet allemaal mee te nemen.
26/1
Humor nog in tact "One
minute I'm riding along on my way to complete an errand, and the
next minute I'm finishing up a close inspection of the pavement on
Stanford Ave., just east of Market. This change in status was
unplanned, and a huge surprise to me. Right in the middle of this event
I do recall thinking "I'm not going to like how this turns out".
Sometimes I am just soooo right. I didn't like how it turned out at all" http://449km.blogspot.com/2010/01/ooooof.html
24/1
Oud en nieuw
Bilaminated
goodness in Columbus staal met imperial oval vorkscheden van Reynolds,
met een mix van klassiek en moderne onderdelen. Edelux koplamp,
bakelieten Philips achterlicht, Simplex LJ derailleurs en een Sugino
crankstel. Grammo stuurpen, PMP zadelpen, spatborden en velgen van VO,
remmen van Mafac (met Salmon rubber) en Nitto R bidonhouder. Het
voordeel van zo'n maatframe waar je heeeel lang op moet wachten is dat
je veel tijd hebt om Ebay af te struinen ;) Als afgebeeld net over de
10 kilo.
18/1
The Complete cyclist (1897) We
blijven wel hangen in historische tijden, maar the Complete Cyclist is
toch de moeite waard. Inclusief een hoofdstuk over hoe je je eigen
frame maakt! Te lezen bij Google
books
9/1
Vakantietripje
sporting
life 3/17/1886
3/1 Sneeuwpret
rijden en glijden
2/1 Coppi
Pik vandaag (zittend) een extra heuveltje mee, ter ere van de 50 jaar
geleden overleden Fausto Coppi